پیام نماینده مردم یزد وصدوق به جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی

تاریخ گذشته این سرزمین کهن به خوبی نشانگر روح دین داری و حقیقت طلبی مردم ایران بوده اند. خصوصا پس از ورود دین مبین اسلام ایرانیان با عطشی مضاعف جرعه های وحی محمدی را به کام خویش سرازیر ساختند. دوق ، نگاه نکته سنج و طبع زیبایی شناسی انسان ایرانی پس از آنکه به سرچشمه فیض الهی یعنی قرآن اتصال یافت ، منشاء آفرینش بدیع ترین و خلاقانه ترین آثار هنرمندانه ای شد که همواره شناسنامه ایران و ایرانی محسوب شده است . صنایع دستی نیز که نمایش هنر سرانگشتان زنان و مردان این سرزمین کهن بوده ، انعکاس دهنده زیباترین روحیات قرآنی آنان نیز بوده است .

جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآن چنانچه بتواند این ظرایف و این پیوند دیرینه ایران واسلام را به نمایش بگذارد موفق خواهد بود.

همچنین امید می رود که جشنواره هایی از این دست تشویقی برای جوانان باشد تا هنرهای سنتی و احیانا فراموش شده را متناسب با نیازهای انسان امروزی پیگیری نمایند و نگذارند بخش مهمی از تاریخ صنعت و هنر این سرزمین به وادی فراموشی گرفتار آید .

در پایان ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره از خدای متعال می خواهیم که همواره مسیر روشن قرآن را فرا رویمان گشوده دارد.

لازم می دانم از همه هنرمندان عزیزی که در این حوزه با تلاش خود پیام آور ارزش های الهی و دینی میهن اسلامی مان بوده اند صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و به یکایک آنان خدا قوت بگویم .

علی اکبراولیاء

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا